Sunday, June 16, 2024

Salam Aidiladha 2024

Td lewat petang baru nak keluar.
Keluar di MidValley, Bangsar
Yg kawan nak makan tu dah tutup. Mungkin tak buka hari nie. Yealah...esok kan Hari Raya Haji
Lepas abis shopping kat AEON and AEON BIG kat MidVallley, kitaorg panjang kaki gi singgah beli barang kat NSK Selayang

Masa nak keluar balik tu, ada dengar Takbir Raya...terus sebak nak nangis...rindu...

Dulu masa zaman belajar universiti dulu, masa tu arwah mak ada. Mlm mcm nie lah saya akan siap2 berbaju raya (usually jubah). 

Sampai je rumah, terus peluk salam mak yg sedang masak rendang. 

Tp semuanya tinggal kenangan. Rasanya lama sgt tak raikan raya baik Aidiladha mahupun Aidilfitri...kena start balik lgpun Abuya pun dah makin berusia. Saya pun bukan sihat sangat...

Oklah, wishing to all readers

"Salam Lebaran penuh kesyukuran, Selamat Hari Raya Haji. Maaf Zahir dan Batin - ikhlas dari Ralph Abdullah. Your Certified Fitness and Financial Consultant. Your most trusted friend.

p/s: gambar raya yg lama. Tp still OK, sbb tak banyan berubah wajah

Esok rancangnya nak beraya kat rumah mak miss (mak mortua kakak saya). Rumah dia dekat je dgn rumah kawan saya nie hah. Nie pun mlm nie tidur kat sini. Hari tue raya Aidilfitri tak sempat nak singgah...

p/s: jumpa lak gambar lama dlm Facebook. Seronok time nie kerja makan gaji. So, bila perayaan je mesti akan ada event. Sekarang nie kerja business sendiri, sometime Leader buat, sometimes tak ada...

Alhamdulillah, td sempat forward kat wishes kat a few clients group and personal whatsap. Penting jugak nie as personal Branding and self-marketing. Paling penting dah dm diaorg nak jumpa sbb nak redeem investment diaorg ads yg dah cecah 35% profit dlm setahun.

Plus, sekarang nie saya dlm proses berhijrah ke company lain. Sekarang nie saya attach dgn Kenanga Invesment Berhad (KIB), tp nanti akan berhijrah ke TA Investment Management Berhad (TAIM). Sebak lah pulak. Tp disebabkan leader dah tukar company, so terpaksa ikutlah...siapa nak back up nanti...

Secara ringkasnya, career saya dlm unit trust
📌 Public Mutual (PM) 2010 (sekejap je. Sbb masa tu saya tgh depress dgn politik game dI ISN sampai contract tak disambung.
📌 PMB Investment Berhad (PMBI) 2014-2020. Masa nie baru nampak career in Unit Trust, tp masih bermain2...tp achieve jugak lah Million Dollar Producer
📌 Kenanga Investors Berhad (KIBB) 2020-present. Masa nie bukan saya main2. Cuma masa nie lah saya sakit di awal career di KIB. Asal psychiatric diagnose as Major Depression Disorder (MDD), then they diagnose as Bipolar Type II Disorder. At that time my ADHD is worse...especially my working memory. Now lebih kepada how to manage the Impulsive

Nanti dlm post akan dtg saya details kan cerita nie

Skrg nie...again wishing to all SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA. 

No comments: