Wednesday, August 10, 2011

In D Gym

Owh...semalam actually I buat workout for chest....today barulah buat workout for legs...tadi masa nak mula tue, I ada nampak mamat tue buat squat...but the execution is not right...n it' dangerous....so I pun tegurlah mamat muda nie...ajar dia sikit cam ner nak buat dgn cara yg betul plus barulah muscle punggung develop....

Actually, when we perform squat, the knee (from the top, ala dari mata kitalah, senang cherita), shouldn't proceed more than the toes...then u will definitely feel the butt muscle works more not ur knee...it's really important to prevent knee injuries...yupp...kena lentik sikit...punggung tue kasi ke belakang lagi masa turun tue...

Tengah buat tue...a gym friends ask me..."U look too happy today, tak puasa ker...nampak semangat ajer"...lol...

Then I pun jawablah..."Well it's oledi nite...n I do have break my fasting..., actually this is what I always do, when I'm sad or worried...I will pretend to make myself happy..."

Contoh terbaik...lepas ajer my mum passed away...setiap tiba hari raya, I akan sedih...especially during Takbir Raya...masa tahun pertama tue...I buat2 happy...terus buat sibuk mengemas & mencantikkan rumah...sampai my sister pelik...I don't tell, but I just do it....

Okies...c u in the next chapter...actually malam nie memang I teramat seday....tak tau boleh tidur ker tidak...

Ralph Abdullah

2 comments:

ralphabdullah said...

zulmantap: amien...amien...betul tue...i pun cam tue...keep myself bz...biler nak raya ajer buat2 cam sukee sangat n buat2 cam happening sangat...biler raya tiba...Allah ajer yang tau...huhuhu

mamarossi said...

al fatihah to all our beloved ones..I lost my abah almost 5 years..w/pn dia garang tp I knw he's so caring n loving..terasa sgt2 kehilangan n I cud feels how u felt.esp mother kn'..put myself in the case..klu I tkda camne anak2 kn..sbb I lh mama n I lah papa,we want everything to b perfect in our kids life..no matter where u are or what u r..you r always our little one...love to tthe graveyard..hingga syurga you....Ralph ..do take care n belives ttht yr mum always there fr you..eventhough not by yr side but always in yr heart n minds...spend yr time wt yr dad while he still there to b hold or else you'll miss him too...salam ramadhan...I miss my abah so deeply..semoga arwah ditempatkn dikalangan org2 beriman...amin..